sunnuntai 22. heinäkuuta 2012

Jalkojen ja käsien puutuminen

Minulla on selässä jotain vikaa. Siellä on rappeumaa ja lordoosia, eli minulla on kuulemma voimakas notkoselkä.
En tiedä mistä johtuu tarkalleen, mutta selkä oireet tekevät heijastekipua sinne tänne, ja lisäksi kädet ja jalat puutuvat aika ajoin.
Olen juossut lääkäriltä toiselle, mutta tunnetusti he eivät voi asialle mitään. Ainut mitä olen sieltä saanut: purkki tolkulla buranaa, sirdaludia(lihasrelaksantteja) sekä aina kaksi päivää sairaslomaa. Ihan niinkuin se jatkuva selkäsärky lähtisi sillä kahden päivän saikulla. Hah!
Keväällä olin täysin jumissa. Tein töitä näyttöpäätteellä ja lisäksi olin koulussa viikonloput koneella. Jalkaterät ja kädet, lähinnä sormet puutuivat.
Oireiden jatkuttua menin lääkäriin. Lääkäri oli vähän aikaa hiljaa, luki potilastietojani ja sanoi: -Kun sinulta kerran on lanneranka ja rintaranka kuvattu, niin kuvataan vielä kaularankakin. Mutta kyllä se tuo sinun pääkin pitäisi kuvata! Onko teillä suvussa MS-tautia? Tuosta lääkärireissusta minulle tuli puutumisoireiden ja selkäsäryn lisäksi vielä luulotauti.

Luulotauti ja puutumisoireet lähtivät venyttelemällä ja syömällä magnesiumia ja b-vitamiineja. Nyt en voi elää ilman niitä. Nykyään tilaan hivenaineet ja vitamiinit netistä suoraan kotiin. Yleensä. Se on kätevää ja vaivatonta, koska saan tuotteet suoraan kotiin. Enpä olisi uskonut, että pitkään jatkuneet vaivat katosivat noin helposti! Magnesiumtabletteja ja vitamiineja minulle suositteli rakas ystäväni, joka oli kärsinyt samoista oireista.



Magnesiumin läsnäolo on tarpeellinen lukemattomille biokemiallisille ja fysiologisille prosesseille, esim. glykolyysille, syklisen AMP:n muodostumiselle, energiaa vaativalle membraanikuljetukselle ja geneettisen koodin siirtämiselle. 


Korkeimmat magnesiumpitoisuudet löytyvät pähkinöistä, vihanneksista ja kokojyväviljasta.


Magnesiumin puutokseen liittyy väsymystä, oksentelua, lihasten nykimistä ja vapinaa.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti